Tropische temperaturen - Reisverslag uit Aboboreira, Portugal van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Tropische temperaturen - Reisverslag uit Aboboreira, Portugal van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Tropische temperaturen

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

14 Juni 2017 | Portugal, Aboboreira

Zondag 11 juni
We lijken een bepaalde aantrekkingskracht op kinderen te hebben. Netzo als in Olvera worden verrast met een groot aantal kinderen dat op 2 plekken tegenover ons hun tentjes opzet. Maar nadat we hun de juiste weg naar het toiletgebouw - dus niet over onze plekken - hebben gewezen, hhebben we geen kind meer aan ze. En na 2 nachten worden alle tenten weer heel rustig ingepakt en verdwijnen ze weer.
Marjolijn is blij dat er vandaag niet gereden hoeft te worden, veel slapen zorgt voor snel herstel. Zon schijnt weer uitbundig, hoewel het nu wel een beetje benauwd aan voelt.

Maandag 12 juni
Prachtig weer, 32 graden. De vervangende auto van Ton en Els wordt gebracht. Prachtige Volvo V60.
Zo'n tijd op een camping verblijven, zorgt er ook voor dat je allerlei mensen ontmoet. Zoals een Portugees gezin in tentjes met een gezinssamenstelling die wij niet hebben kunnen ontwarren, maar die ons een grote zak met sinaasappelen gaf toen ze weggingen.
Een Engelsman die al 8 jaar! op deze camping woont met zijn vrouw en zijn huis in Engeland verhuurt aan zijn kleinkinderen en die regelmatig kinderen en kleinkinderen over krijgt. Of een Engelse vrouw die elk jaar een half jaar op de camping staat om te zorgen voor de kinderen van haar in Quarteira wonende dochter, die dan aan het werk is.
Of een Nederlands echtpaar in een camper dat na 3 dagen weer verder gaat, omdat de camping zo slordig is.
Kortom je hoeft je niet te vervelen als je wat langer een camping staat.
Wij fietsen 's middags met z'n vieren nog één keer naar Villamoura om daar te lunchen. 's Avonds ruimen we alles weer op. Morgen gaan we eindelijk weer verder!

Dinsdag 13 juni
Het is bewolkt als we op staan en 'maar' 22 graden. Onderweg breekt echter al snel de zon door en wordt het 34 graden. Bij aankomst op de camping in Tomar is voor ons een mooie plek gereserveerd, waar we met de twee caravans kunnen staan.
's Avonds uit eten in een Portugees restaurantje op 100 meter van de camping voor - schrik niet - 9,50 per persoon en dat is inclusief halve liter wijn, water en koffie. 's Nachts koelt het hier heerlijk af. Richting het weekend wordt het zo'n 40 graden. Dat wordt passen en meten in het zwembad, want dat is niet groter dan 40 m2.

Opmerkelijk: we rijden via uitstekende tolwegen naar Tomar, maar..... we rijden er zo ongeveer alléén. We komen nauwelijks verkeer tegen. Het is zelfs zo dat we tijdens onze lunchstop zo nu en dan alleen de vogels horen. En dat terwijl de tolwegen echt niet duur zijn, tenminste niet voor ons.