Gewijzigde plannen - Reisverslag uit Quarteira, Portugal van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Gewijzigde plannen - Reisverslag uit Quarteira, Portugal van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Gewijzigde plannen

Door: Marjolijn en Stef

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

10 Juni 2017 | Portugal, Quarteira

Woensdag 7 juni
Wij gaan een dagje naar het strand. Huren ligbedden + parasol (hoewel huren, niemand komt de 8 euro incasseren), want dan houdt Marjolijn het tenminste de hele dag uit, de kinderen gaan naar het Aqua park en Ton en Els gaan naar een Volkswagen garage. Er brandt namelijk al sinds onze reis naar de Algarve een rood lampje. Gelukkig is er een Volkswagen garage in Faro. Bijkomend voordeel is dat er bij de garage ook een groot winkelcentrum is, want het duurt tot 16.00 uur voordat er naar de auto gekeken kan worden. Ondertussen heeft Els ook de ANWB ingeschakeld en die blijkt een geweldige hulp te zijn in het contact met de garage. Het lijkt er allemaal niet goed uit te zien, maar wat er precies aan de hand is en en wat de gevolgen zullen zijn, dat zal pas morgen duidelijk worden.

Donderdag 8 juni
Helaas! Onze sabbatical wordt abrupt beeïndigd. Er lijkt van alles aan de hand te kunnen zijn met de auto en er is niet al teveel vertrouwen in de Portugese garage. Ton en Els hebben daarom in overleg met de ANWB en hun garage in Nederland besloten om de auto niet in Portugal te laten maken, maar door de ANWB te laten repatriëren naar Nederland.
En dat heeft dus grote gevolgen voor onze reis, want de vervangende trekauto die ze via de ANWB krijgen, moet binnen 21 dagen in Nederland worden ingeleverd en dat is te kort om onze reis volledig af te maken,

Wij kunnen natuurlijk wel met z'n tweeën de reis afmaken, maar dat voelt absoluut niet goed. Dit is een reis die we met z'n vieren zouden maken. Daarom beslissen wij om samen met Ton en Els nog 2 campings in Portugal aan te doen en vervolgens gezamenlijk naar Zuid-Frankrijk te reizen, dus Extramadura en Noord-Spanje vallen af. In Zuid-Frankrijk zullen we dan afscheid van elkaar nemen. Ton en Els reizen dan door naar Nederland en wij gaan kijken hoe we in Frankrijk de rest van onze vakantie kunnen doorbrengen. In Les Landes kunnen we in ieder geval lekker fietsen.

Elke dag naar het strand gaat vervelen, dus wij gaan weer wat doen. We fietsen langs de boulevard naar Villamoura. Wat een mondain gebeuren! Grote motorjachten in de haven (met van die grote achterplechten en veel personeel om schoon te maken), veel dure hotels, sowieso veel hotels, veel Engelsen en overal restaurantjes en winkeltjes. Maar ook: prachtig aangelegde golfbanen. We fietsen langs/door een aantal van die golfterreinen. Er wordt bij oversteekplaatsen zelfs gewaarschuwd voor de golfkarretjes.
We lunchen met - jawel het kan hier toch ook - een menu del dario.

Terug op de camping horen we van Ton en Els dat hun vervangende auto maandagochtend op de camping wordt afgeleverd, dus dinsdag kunnen we onze weg vervolgen. De auto wordt trouwens vanuit Nederland ingereden, want in heel Portugal is geen huurauto te vinden die een caravan kan trekken.

Vrijdag 9 juni
Vandaag staat in het teken van regelen en hoe nu verder. We bespreken de route en nemen contact op met de campings in Portugal om te horen of er nog plek is. Gelukkig is dat geen probleem.
Stef gaat lekker naar het strand, Marjolijn blijft bij de caravan, beetje lezen, wasje draaien, boodschapjes doen, blog schrijven, kortom lekker weinig doen. Dat verveelt nog niet.
's Avonds heel gezellige gezamenlijke barbecue. Morgenochtend om 06.30 uuur vliegen de eerste kinderen alweer naar huis. Zondagochtend de rest.

Het blijft hier prachtig weer, niet meer zo zonnig als de eerste paar dagen, maar nog steeds erg warm. We zetten nog elke avond de airco aan, zodat we lekker kunnen gaan slapen.

Zaterdag 10 juni
Marjolijn is verkouden geworden en niet erg lekker. Vandaag doen we niets! Stef gaat naar het strand, het is opnieuw stralend weer. Wat kan de lucht hier toch prachtig blauw zijn!
Het wordt wel tijd om weer verder te gaan. Zelfs Stef krijgt zo langzamerhand genoeg van het strand.

• 11 Juni 2017 - 08:43

Henny:

Hè, wat jammer nu! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt Marjolijn. En de Extremadura en Noord-Spanje komen nog wel een keer. Hoop dat jullie toch nog verder kunnen genieten. In het verleden hebben we met onze oude tweedehandsjes veel autopech gehad tijdens onze vakanties. En we zijn daardoor op onverwacht leuke plekken terecht gekomen. Ik duim dat dit nadeel voor jullie ook zo'n voordeel gaat krijgen.

• 12 Juni 2017 - 14:32

Ans En Heero:

Wij zien jullie volgend jaar al weer vertrekken naar Spanje/Portugal om deze reis af te maken en aansluitend een ander vervolgstuk te maken. Maar wat een pech, jammer.
    Maar we hopen wel dat jullie de overige dagen toch nog volop kunnen genieten. Kom wel goed terug en wens Ton en Els ook een behouden thuisreis. Wanneer komen jullie overigens weer thuis?
    Wij gaan a.s. maandag onze reis naar Kroatië beginnen met de door ons zo BAK-reizen.
    Lieve groeten A & H