Alles gaat rustig zijn gangetje - Reisverslag uit Vielle-Saint-Girons, Frankrijk van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Alles gaat rustig zijn gangetje - Reisverslag uit Vielle-Saint-Girons, Frankrijk van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Alles gaat rustig zijn gangetje

Door: Marjolijn (redacteur Stef)

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

14 Juli 2017 | Frankrijk, Vielle-Saint-Girons

Maandag 10 juli
Ook vandaag is het grotendeels bewolkt. Prima weer voor een fietstochtje, nu de andere kant op richting Spanje. We fietsen via het Lac van Leon naar Leon (nee, niet Leon in Spanje). Daar pikken we het staartje van de dagelijkse markt mee en eten we ons meegenomen brood mee op. Dure camping, dus minder lunches!!! :) Daarna nog een stukje verder naar Moliets en vervolgens weer terug ook nu weer via dezelfde weg, maar vanaf de andere kant ziet alles er toch anders uit. Deze fietsroute is een stuk afwisselender dan die van afgelopen donderdag en ..... ook minder heuveltjes.
Op de één of andere manier presteren we het om langs alle buien heen te fietsen. Wij hebben geen druppeltje regen onderweg, maar op verschilllende plekken is het wegdek nat als we er overheen fietsen.
Rond 16.00 uur zijn we terug op de camping en inmiddels laat ook de zon zich zien. Het wordt nog zo'n 25 graden en we zitten nog heerlijk in de zon.
We hebben vandaag - zoals Els het graag ziet - een keer een alcohol vrije dag.

Dinsdag 11 juli
Het is - voor ons - opvallend hoeveel mensen er met een tent komen. Dat komt natuurlijk ook weer omdat wij altijd in het voorseizoen kamperen en senioren (ja, dat zijn wij dus ook) voor 99% met een caravan komen. Camping blijft voller worden, maar het nog steeds niet vervelend.
's Morgens horen we nog steeds alleen de vogeltjes en 's middags de krekels.
Bij het opstaan is het nog bewolkt en regent het zelfs nog een beetje. Marjolijn wil foto's maken van de strandopgang en het strand, dus we lopen vanaf de camping naar het strand. Het wordt al warmer en tijdens een kopje koffie bij het strand breekt de zon ook helemaal door. Terug op de camping is het stralend weer en dat blijft zo de rest van de dag. Heerlijk!
's Avonds speelt Pat Stevens (de man met de gitaar, die Engels op z'n Frans spreekt) op het terras en dat horen wij graag aan met een pichetje rosé.

We hebben ondertussen besloten hier tot dinsdag 18 juli te blijven en dan via Mansle, Muides-sur-Loire en Peronne naar huis te gaan. In welk tempo is afhankelijk van het weer ter plekke.

Woensdag 12 juli
Vandaag opnieuw bewolkt in de ochtend en 22 graden. We blijven op de camping en ondanks het feit dat we niet al te veel doen, vliegt de dag voorbij.
's Middags komt de zon en wordt het 24 graden. 's Avonds gaan we uit eten bij het strand. Valt tegen, eten op de camping is beter. Sfeertje is wel erg leuk.

Donderdag 13 juli
De voorspelling is dat het vanmorgen weer bewolkt is en vanmiddag zonnig. Dus we vertrekken rond 09.30 uur voor een fietstochtje. Het is heerlijk fietsweer. Helaas gaan de fietspaden hier of naar het noorden of naar het zuiden en beide richtingen zijn we al op geweest. We kiezen ervoor toch weer naar het zuiden te rijden, want daar lijken nog wat mogelijkheden te zijn om een ander fietspad te nemen. We komen inderdaad ergens anders uit, nl. bij Huchet.
Daar blijkt een strand met prachtige surfgolven, een reddingspost en een helikopter platform te zijn, maar verder helemaal niets. Dus we fietsen weer door naar Leon, waar we nu wat meer van de markt kunnen bekijken. Na een kopje koffie rijden we weer terug naar de camping.
Het is erg jammer dat we de fietsendrager niet bij ons hebben, dan hadden we wat meer mogelijkheden gehad om verschillende fietsroutes te fietsen.
Helaas doet het weer niet wat er is voorspeld, het blijft de hele dag bewolkt. Dus kijken we op de camping naar de Tour en Wimbledon, ook leuk.
's Avonds een aardig optreden van het recreatie team van de camping en tot slot vuurwerk op het strand vanwege quartorze julliet.

Vrijdag 14 juli
Het wordt eentonig. Ook vanmorgen weer bewolkt met de voorspelling dat er vanmiddag veel zon komt. En dit keer komt het echt uit.
We doen s' morgens boodschappen (moet je niet te vaak hier hoeven te doen, dan raak je bankroet) en 's middag schijnt de zon volop en is het 24 - 26 graden! Genieten dus

• 16 Juli 2017 - 21:45

Els:

Dag vakantiegangers, alles gaat rustig zijn gangetje, maar realiseer je wel dat je nog steeds heerlijk vakantie aan het vieren bent! Voor je het weet sta je weer ramen te lappen of ben je weer het nieuws aan het volgen. Wat leuk dat je daar zo goed kan fietsen. Voor dinsdag alvast een goede reis gewenst!

• 16 Juli 2017 - 21:45

Els: