Kleine camping - grote camping - Reisverslag uit Olvera, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Kleine camping - grote camping - Reisverslag uit Olvera, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Kleine camping - grote camping

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

27 Mei 2017 | Spanje, Olvera

Woensdag 24 mei
We lopen naar Orgiva, even zoeken hoe dat nu moet, want wat is nu dat eerste witte huis waar we langs moeten afslaan om de binnendoor wandelroute naar Orgiva te vinden. Daar eerst een kopje koffie en we willen er churros (gebakken deeg van een soort oliebol beslag) bij. Als je in Spanje bent, moet je dat wel één keer eten. Blijkt het barretje niet te hebben, maar het is geen probleem als we het verderop even kopen en bij de koffie opdrinken.
Daarna op zoek naar de Ruta Olivos Centanarios Orgiva, een wandeling rond Orgiva. Bij de VVV komen we er achter dat onze wandelroute vanaf de camping naar Orgiva daar een stuk van is, we hebben het alleen in de verkeerde richting gelopen. We besluiten de hele route dan maar in de omgekeerde richting te lopen, zodat we weer bij de camping uitkomen. Dat lukte redelijk goed en na een leuke wandeling van 10 km waarbij we natuurlijk olijfbomen, maar ook sinaasappel - en citroenbomen zien en de nodige finca's zijn we rond 13.00 uur terug op de camping. Het is ondertussen 32 graden.
's Avonds speelt Ajax en dat willen we wel zien, dus op tijd naar het restaurant om een tafeltje te regelen. Lekker gegeten, maar helaas geen succes voor Ajax. Wel leuke gesprekken met een paar Engelsen (oude hippies).

Donderdag 25 mei
Er is markt in Orgiva en willen we naar toe. Dus we lopen weer naar Orgiva, drinken eerst een kopje koffie en gaan dan naar de markt. We scoren daar fruit, 2 korte broeken voor Stef en een nieuwe fruitschaal. Na verloop van tijd trekken Stef en Ton zich terug op een terrasje voor een biertje, zodat Marjolijn en Els nog even rustig kunnen rondsnuffelen.
Hippies zijn hier in overvloed, laatste deel van de markt ruikt naar .......... vul zelf maar in.
Ook nu uiteraard weer een lunch, dit keer in een tuin lekker in de schaduw onder de bomen. Om 16.00 uur terug op de camping en dan moeten we alweer opruimen. Het is alweer tijd om verder Andalusië in te trekken.

Vrijdag 26 mei
Kort ritje van 220 km naar Olvera. Camping is een terassencamping, maar dan een hele echte, zelfs te steil om te fietsen. Plekjes zijn gelukkig wel vlak en groot, meer dan 100 m2. Prachtige uitzichten op de omgeving. We gaan niet al te hoog staan, want we hebben gelezen, dat je dan helemaal wegwaait bij wat wind. Het is erg warm, 32 graden, maar dat is waarvoor we naar Spanje zijn gekomen, dus hoor je ons daar niet over. Gelukkig koelt het 's nachts goed af en kunnen we heerlijk slapen.

Maar wat een verschil met onze vorige camping. Die was klein (31 plekken op een klein opervlakte),heel gezellig, veel contacten met de andere kampeerders, vriendelijke betrokken eigenaar en bijna alle dagen vol. Deze camping is groot (220 plekken op veel grond), afstandelijke mensen in de receptie en maar 15% bezet, dus nauwelijks contact met andere mensen.
Maar ook nu staan we prima en er is genoeg te doen in de omgeving. Het wordt nog lastig om te kiezen wat we allemaal gaan doen.
We zijn trouwens nu al 4 weken weg. Wat vliegt de tijd! Gelukkig hebben we nog genoeg weken te gaan.

• 29 Mei 2017 - 16:30

Ans En Heero:

Lieve twee en twee,
    Wat zullen jullie genieten. gelukkig zijn we niet jaloers over het weer want hier praten we ook al over ruim een week dat het erg warm is. (25 - tot 34 graden). We blijven op 't ogenblik binnen want buiten is het te warm. Overigens zijn we wel jaloers over de mooie wandelingen die jullie regelmatig maken; helaas is dat verleden tijd voor ons. Graag zouden we even om een hoekje willen kijken bij jullie.
    Met Ans haar rug gaat het iets beter maar de grote doorbraak moet nog komen.
    We gaan 19 juni naar Kroatië met Bak-reizen; we zien er erg naar uit en hopen dat we aan excursies mee kunnen doen. Voorlopig wensen we jullie nog een heel aangenaam verblijf in Spanje met nog heel veel mooie uitstapjes. Lunchen en dineren zal wel gaan gezien de sprankelende berichten in jullie mooie verslagen.
    Lieve groeten,
    Ans en Heero.