Van 18 naar 32 graden - Reisverslag uit Vielle-Saint-Girons, Frankrijk van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Van 18 naar 32 graden - Reisverslag uit Vielle-Saint-Girons, Frankrijk van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Van 18 naar 32 graden

Door: Marjolijn (review Stef)

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

04 Juli 2017 | Frankrijk, Vielle-Saint-Girons

Zaterdag 1 juli
Het heeft de hele nacht hard geregend. Het voordeel van al deze regen is wel dat zowel de caravan als de luifel lekker schoon gespoeld worden, dat kunnen ze best gebruiken na al het stof in Portugal.
Het regent ook nog de hele ochtend en het is best fris: 15 graden. Vanwege het slechte weer hebben we besloten in Hendaye te gaan lunchen. Stef wil eindelijk een keer modules-frites eten. We lopen eerst nog over de boulevard (we hebben voor het eerst sinds Macon weer een regenjas aan!) en wat blijkt: er is bijna geen strand meer. De zee staat tot aan de boulevard. Tijdens de wandeling wordt het redelijk droog en dat blijft ook zo de rest van de middag. 's Avonds weer regen, de bodem rond de caravan begint nu wel een beetje sompig te worden. Hopelijk klopt de weersverwachting en wordt het vanaf morgen beter weer.

Zondag 2 juli
We hebben vanmorgen nog een staartje regen, maar daarna klaart het rond 12.00 uur op en kunnen we zelfs een beetje in de zon zitten.
's Middags gaan we nog een stukje fietsen, we nemen dezelfde route als vorige week zondag met Ton en Els met het voornemen het fietspad deze keer helemaal uit te fietsen. Dat lukt, maar het is slechts 5 minuten van het punt waarop we vorige week besloten terug te gaan.
Daar waar het vorige week zwart van de mensen op het strand zag, is het nu zwart van de golfsurfers in de zee. Mooi gezicht.
De camping begint aardig vol te lopen met voornamelijk Fransen. Wij zijn samen met een ander Nederlands stel de enige buitenlanders op de camping.
Voor de camping is het seizoen begonnen en dat betekent om 18.30 uur ontvangst bij de receptie. Dat hebben we wel vaker meegemaakt en dan werd er een drankje geschonken. Helaas niet deze keer. Het blijkt de introductie van het animatie programma te zijn. Direct weglopen vinden we wat onbeleefd, maar als - na allerlei presentatie in rap Frans - de mascotte van de camping naar voren wordt gehaald en alle aanwezigen gevraagd wordt het dansje van de camping mee te doen, houden we het voor gezien.

Maandag 3 juli
Laatste dag op deze camping. We gaan morgen niet naar Lit-er-Mixe (37 euro voor een camping zonder zwembad vinden we wat te duur), maar naar Girons-Plage, camping Eurosol. Ook niet goedkoop - we zitten tenslotte in het hoogseizoen - maar hier is wel een zwembad en zijn er tal van faciliteiten zoals een restaurant en een winkel EN het strand is op 900 meter.
We ruimen gedurende de dag alles op en gaan ook nog even boodschappen doen. De weg naar de supermarkt gaat via de prachtige kustweg met uitzicht op zee en de kliffen. Daarnaast is naast de supermarkt ook een grote Inter Sport met uitverkoop. We hebben onze kleding leuk kunnen aanvullen.
's Avonds uit eten op de camping. Eten is prima, Stef weer moules-frites, hoewel dat hier moules a la planxta heet en we zijn gelukkig net voordat de karaoke begint klaar.

Dinsdag 4 juli
Kort ritje (102 km) vandaag naar Girons-Plage. De navigatie probeert het ons nog een keer lastig te maken door ons een klein weggetje in te sturen, maar deze keer trappen we er niet in en nemen we onze eigen weg, de juiste weg.
Rond 11.30 uur zijn we op de camping. Dit is een grote camping (560 plaatsen) in een pijnbomenbos. We krijgen een prima plek aangewezen, erg groot, maar wel weer scheef. Beetje zoeken wat nu precies bij onze plek hoort. Ook op deze camping is er weer nogal wat hoogteverschil, dus gebrek aan beweging zullen we niet hebben.
Het is ondertussen 30 graden. Na de lunch gaat Stef naar het strand en rond 16.00 uur komt ook Marjolijn daar naar toe. Prachtig strand, maar we merken wel dat het hoogseizoen is, dus erg druk.
Rond 18.00 uur zijn we terug bij de caravan, het is nog steeds erg warm: 32 graden. Rond 21.00 uur nog steeds, dus de airco komt weer goed van pas.
Voorspelling voor morgen is nog goed, daarna weer iets minder.
Hier in Les Landes is een grote hoeveelheid aan fietspaden zelfs met knooppunten. Daar gaan we zeker gebruik van maken.