Het andere Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Het andere Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Het andere Valencia

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

05 Oktober 2012 | Spanje, Valencia

Vrijdag 5 oktober 2012

Naast de hele gezellige oude binnenstad en de schitterende tuinen is er natuurlijk ook nog een ander stuk Valencia. Valencia is niet voor niets de 3e stad van Spanje met 800.000 inwoners. We nemen een stuk van een andere wandeling uit 100% Valencia en die voert ons langs de grote winkelstraten, waar alle grote merken hun winkel hebben. We vinden het ook wel mooi , maar wij zijn meer van de knussere binnenstad. El Estacion del Norte en de oude Mercado zijn wel juweeltjes om te zien. In het station lange rijen voor de bagage controle, alle bagage moet worden gescand.

Tijdens de lunch weer het optreden van één van de vele straatmuzikanten, die meestal na één nummertje al geld komen vragen. De kwaliteit van de optredens is heel wisselend en omdat er ook erg veel verkopers van brillen en rozen en andere snuisterijen zijn, is het woord dat we in het Spaans het meeste zeggen ´No´.

Nu even terug in onze B&B. Ik werk de blog bij en ga daarna in de woonkamer van de B&B zitten lezen, Stef gaat weer mensen kijken op het plaza del Virgin, lekker in het zonnetje. Het is zo heerlijk om een verblijf te hebben, dat vlak bij de binnenstad ligt. We lopen er in twee minuten naar toe. Daardoor is het ook makkelijker even terug te gaan en een beetje uit te rusten, want dat is zo nu en dan wel nodig, na al dat gewandel.

Straks nog een bezoek aan een haman (een oude, dus alleen kijken) en dan weer tapas + een glaasje vino op de plaza del Reina. Wat kan het leven toch heerlijk zijn.

• 05 Oktober 2012 - 16:01

Marijke De B:

Hoi Marjolijn en Stef,

Nog heel veel plezier de laatste dagen en alvast de felicitaties voor morgen!
    Wat fijn om te lezen dat jullie zo lekker genieten van jullie verblijf in Valencia.
    Tot volgende week,

Marijke

• 05 Oktober 2012 - 17:03

Henny:

Hoi Marjolijn en Stef,

Nog even lekker genieten en een hele fijne dag toegewenst morgen!

• 05 Oktober 2012 - 17:21

Eric:

Hebben ze in Spanje ook nog wat anders dan tapas of vinden jullie dat gewoon lekker? Ik lees daar zo vaak over. Gelukkig voor jullie blijft het hier regenen (vanmiddag even niet). En tja morgen, Stef toch wel wat anders dan tapas op zo'n speciale dag??? Of toch wel weer om dat het jullie "favorite" is?

Groetjes Eric

• 05 Oktober 2012 - 17:31

Ike:

Dat klinkt allemaal weer geweldig, en het ziet er mooi uit. Zeker het weer, dat is hier wel even anders. Najaarsweer, met regen en wind, en zo nu en dan een zeer matig zonnetje.
    Voor morgen alvast van harte gefeliciteerd en een bijzonder mooie dag gewenst.
    Geniet maar flink!
    Liefs, Ike

• 05 Oktober 2012 - 22:48

Vera:

Hoi Stef,

Toch weer even er tussen uit....en nu lekker samen om de grote dag te vieren. Van harte gefeliciteerd en heerlijk om te lezen dat jullie nog niet genoeg hebben van Spanje en altijd weer nieuwe mooie plekjes weten te vinden. Het weer is er in ieder geval heerlijk denk ik zo en hier niet dus...dat hebben jullie goed gepland.
    Veel pleziet gewenst en nog veel geluk samen verder.

• 06 Oktober 2012 - 13:10

Ton En Els:

Stef en Marjolijn, van harte gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk!! Een mooie dag gewenst. Groetjes Ton en Els.