Heemstede – eind aan een geweldige reis - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Heemstede – eind aan een geweldige reis - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Heemstede – eind aan een geweldige reis

Door: marjolijnenstef

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

04 Juli 2012 | Nederland, Heemstede

Ja, dat is een verrassing, we zijn alweer in Heemstede. De gezondheid van de moeder van Stef geeft reden tot bezorgdheid en dan zit je toch niet lekker in Frankrijk als je toch op terugreis bent van een geweldige reis. Dus hebben we besloten om in 4 rustige reisdagen terug te reizen naar Nederland. Jammer van de finale van het EK, die hadden we heel graag in Spanje gezien, maar het is niet anders.

Zaterdag 30 juni
Dagje op de camping, maar omdat het zondag wellicht gaat regenen, breken we wel vast de luifel af en maken we hem helemaal schoon, want we gaan hem in Ile de Ré toch niet meer gebruiken.
Maar zoals we hierboven al vertelden door een telefoontje van het thuisfront veranderen de plannen volledig en we pakken alles verder in, zodat we zondag op tijd kunnen vertrekken.

Zondag 1 juli t/m woensdag 4 juli
Vier reisdagen. We overnachten op een hele kleine, gezellige camping, een hele grote, dure camping (40 euro, we hebben nog nooit zoveel betaald, maar ja, het is bijna hoogseizoen) en op de camping in Péronne, waar we onze reis ook zijn gestart.

De navigatie heeft het rond Vitoria-Gasteiz lastig. De Spanjaarden zijn druk bezig hun wegennet te verbeteren en er is een nieuwe snelweg naar San Sebastian aangelegd, dwars door de bergen met diverse tunnels. De navigatie herkent deze weg niet en is volledig van slag. Maar gelukkig als we in Frankrijk aankomen, dan is de navigatie weer helemaal bij: 305 km rechtuit. Hoe makkelijk wil je het hebben.

Als we in Frankrijk komen gaat het regenen, het zou toch niet zo zijn dat we op de terugreis meteen het mooie weer kwijt zijn? Gelukkig is dat niet het geval en wordt het steeds beter weer en zien we de hele terugreis heel veel zon.

Die Fransen weten trouwens wel hoe ze geld kunnen verdienen: één dagje autoroute: kosten 55 euro.
De prachtige finale van het EK kunnen we gelukkig wel bekijken. Wat speelt Spanje geweldig, een terechte winnaar.

Woensdag 4 juli
Onze laatste vakantiedag. Voelt wel heel vreemd aan, we zijn zolang weg geweest. We hebben een geweldige reis gehad. Het lijkt erop dat we het mooie weer mee nemen naar Nederland, want onderweg is het Spaans warm.

Wat het mooiste is geweest? We weten het niet, Salamanca, Toledo en Cordoba waren hele gezellige steden, leuk om doorheen te dwalen. We hebben hele mooie kloosters, kastelen, kathedralen en paleizen gezien en ook de natuur was prachtig. We hebben op heerlijke stranden gelegen. Het is allemaal te veel om op te noemen.
Wat we wel weten is dat we zo’n 7600 km hebben gereden en op 18 campings hebben gestaan. En dat we het geweldig hebben gehad. Vooral de rust die je krijgt, omdat je zo’n lange tijd weg kan zijn, zal ons bijblijven.

De campings in Spanje en Portugal waren prima, heerlijke douches en heet water om af te wassen. De mensen waren meestal heel erg vriendelijk en altijd bereid om je te helpen.We hebben Portugal in ons hart gesloten, het is een land waar we zeker nog een keer naar terug willen.
Kortom een reis om nooit meer te vergeten.

We hebben met veel plezier de blog gemaakt en hopen dat iedereen de blog ook met hetzelfde plezier heeft gelezen.

Hasta la vista.
Marjolijn en Stef

• 04 Juli 2012 - 17:42

Inge R.:

Hoi Stef en Marjolijn,
    Wat jammer van Stef zijn moeder. Ik kan me voorstellen dat je dan naar huis wilt. Jullie blogs waren leuk om te lezen. Helaas is jullie reis nu voorbij, maar jullie hebben inderdaad heel veel gezien en gedaan en daar kunnen jullie nog van nagenieten. Sterkte met Stefs moeder en het wennen aan het "gewone" leven!

Groeten, inge

• 04 Juli 2012 - 18:05

Henny:

Hoi Stef en Marjolijn,
    Hartstikke fijn dat jullie zo van de reis hebben genoten. En ik heb lekker mee mogen genieten van jullie reisverhalen.
    En natuurlijk sterkte toegewenst met de moeder van Stef. Als we je weer zien horen we vast wel meer....
    Groetjes

• 04 Juli 2012 - 18:21

Mariette:

Zeker genoten van jullie verhalen via de blog maar ook heel blij dat we jullie over een paar dagen weer in levende lijve gaan zien. Ik zal proberen een beetje uit de buurt van je te blijven Stef, want ik zie er altijd wel een beetje bleekjes uit naast jou maar dat zal nu wel helemaal het geval zijn.
    Ik hoop dat jullie ondanks de versnelde terugreis toch kunnen terugkijken op een hele fijne reis, die je in je herinneringen nog vaak zal herbeleven.

Liefs,

Mariette

• 04 Juli 2012 - 21:27

Lisette:

Hoi Marjolijn,
    Jammer zeg, dat de reis zo moet eindigen. Maar wel heel fijn dat jullie erg genoten hebben. Ik hoop dat je niet te snel weer in oude ritme terecht komt. ;-)

• 05 Juli 2012 - 07:03

Saskia:

Ha Marjolijn en Stef,
    Jammer dat de reis vroegtijdig eindigt maar goed om te lezen dat jullie hebben genoten! Gelukkig hebben jullie het lekkere weer meegenomen dus geniet ook hier nog ff lekker!

groet!
    Saskia

• 05 Juli 2012 - 11:05

Ton En Els:

Goed te lezen dat jullie ook weer veilig terug zijn. Ons advies is om het thuis ook vooral rustig aan te doen om het vakantiegevoel nog zo lang mogelijk vast te kunnen houden. Gelukkig werkt het weer mee. Dank voor de geweldige reis samen en tot snel.

• 05 Juli 2012 - 20:43

Vera:

Hoi allebei,
    Welkom thuis en dus laatste mail alweer. Ik hoop dat het goed gaat met de moeder van Stef. Wat is de tijd omgevlogen en dank voor jullie mooie verhalen en foto's. Ik heb ervan genoten.
    Dank ook voor het meebrengen van de zon uit het zonnige zuiden. Sterkte met alles uitpakken, maar vooral met wennen aan het "andere" ritme.

• 06 Juli 2012 - 06:28

Marijke De B.:

Hoi Marjolijn en Stef,

Fijn dat jullie zo hebben genoten van jullie reis en alle mooie dingen die jullie hebben gezien. Via jullie blog heb ik lekker met jullie mee kunnen reizen.
    Jammer dat de reis moest worden ingekort vanwege de gezondheid van de moeder van Stef. Sterkte daarmee.
    Tot over een aantal weken.
    Groetjes,
    Marijke

• 06 Juli 2012 - 19:24

Ans En Heero:

Jammer voor jullie dat de reis wat korter duurde dan jullie plan was, maar we kunnen ons voorstellen, dat Stef ook graag thuis wilde zijn als er wat met zijn moeder aan de hand is! Wij zouden dat ook doen. We bellen zo snel mogelijk, want bij onze kennissen is ook het één en ander aan de hand en we willen ook alle kinderen nog even gaan groeten, zij gaan met vakantie.

• 06 Juli 2012 - 22:06

José :

Zeker jammer dat jullie voortijdig terugkeren! Maar jullie hebben ons mee laten genieten van een fantastische reis door Spanje en Portugal. Wij gaan in september naar Portugal, wandelen in de Serra de Estrela en uitrusten in de buurt van Coïmbra. Maar eerst naar de finale op Wimbledon; ik verheug me er op.
    Sterkte met je moeder, Stef. Groeten en tot ziens!

• 07 Juli 2012 - 15:36

Lia:

Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt! En wat leuk dat jullie ons zo hebben laten meegenieten. Jammer dat jullie Ile de Ré moesten laten liggen maar zo kan dat gaan. Veel sterkte hoor ook met het "bijkomen" en wennen aan het gewone leven. Tot horens.