Sevilla: mooi, mooier, mooist - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Sevilla: mooi, mooier, mooist - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Sevilla: mooi, mooier, mooist

Door: marjolijnenstef

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

05 Juni 2012 | Spanje, Sevilla

We zijn in Sevilla aangekomen, d.w.z. op een camping op zo’n 30 minuten met de bus naar Sevilla. Geen geweldige camping, maar het is de enige camping in de omgeving van Sevilla, dus iedereen moet hier wel naar toe.
Het is ondertussen erg warm geworden, meer dan 30 graden en dan is een zwembad dus een verademing. Helaas, het zwembad was bij aankomst nog niet gevuld, maar ‘manana’ zou het klaar zijn om te gebruiken. Dat blijkt dus inderdaad een rekbaar begrip in Spanje, want we konden na terugkomst uit Sevilla het zwembad nog steeds niet gebruiken. En bij vragen bij de receptie was het antwoord: ‘waar klagen jullie nu over, het seizoen begint pas op 20 juni!’. En dat terwijl het al vanaf begin mei hier in Andalusië erg warm is.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: vanaf vanmiddag (5 juni) was plotseling het zwembad open. En wat is het lekker in het zwembad liggen als het zo’n 38 graden is!

Maar nog even over onze laatste 2 dagen in de Algarve.

Vrijdag 1 juni
Zoals gepland hebben Stef en Ton een geweldige rit van bijna 200 km gemaakt met de motor en hebben Marjolijn en Els heerlijk over de rotsen gewandeld van Lagos naar Luz (6 km maar door het maken van veel foto’s en de koffiestops, het lunchen en het nodige klim- en klauterwerk duurde de wandeling zo’n 6 uur). Het weer zat niet helemaal mee, het was helemaal bewolkt, maar de temperatuur was prima. Voor de wandeling was dat eigenlijk alleen maar prettig, want er was helemaal geen beschutting op de rotsen. Voor de foto’s was het natuurlijk iets minder en de motorrijders moesten toch echt een trui aan.

Zaterdag 2 juni
Laatste dag in de Algarve, we hadden graag wat langer gebleven, camping is uitstekend en het strand bij Luz is prima, niet te groot en goed te bereiken met de fiets. De weersverwachting was echter niet zo geweldig, dus zondag gaan we toch maar verder. Wel een plek om te onthouden.

We zijn vandaag eindelijk nog lekker naar het strand geweest. Woensdag waren we toch niet meer gegaan, er was te veel bewolking en wind en op de camping bij het zwembad zaten we beter.

Zondag 3 juni
Rustig ritje naar camping Villsom in Dos Hermanos/Sevilla. Helaas bleek de camping niet erg makkelijk te vinden, nergens verwijzingen. Met behulp van een aardige Spaanse die voor ons uit naar de camping is gereden, hebben we het toch kunnen vinden.

Zoals we al vertelden geen geweldige camping, kleine, vreemd gevormde plekken. Maar goed we zijn hier alleen om Sevilla te bekijken en dan gaan we weer gauw verder. De airco doet goede dienst, want het is hier erg warm.

Maandag 4 juni
We hebben besloten om vroeg te vertrekken en rond 2 uur weer terug te gaan, zodat we in de relatieve koelte Sevilla kunnen bekijken.
Met de bus (volgens de boekjes weer tegenover de camping, in werkelijkheid 10 minuten lopen) naar Sevilla. Ritje van ongeveer 30 minuten en we staan midden in Sevilla. Wij zijn er al een keer eerder geweest (in 2000) en hebben hele goede herinneringen. Deze blijken nog steeds te kloppen, wat een mooie stad, wat een brede lanen en wat een mooie gebouwen. Ton zegt ‘het lijkt wel de Efteling’. Er staan inderdaad sprookjesachtige mooie gebouwen. Het is wel veel drukker dan in 2000, maar toen waren we er al begin april.

Vandaag beperken we ons tot de Plaza Espana met het Palacio Central met prachtige park Maria Luisa en het Reales Alcazares. We komen woorden te kort om dit alles goed te beschrijven. Ook de foto’s doen geen recht aan de grootsheid en schoonheid van alles wat we hebben gezien.
De tijd vliegt voorbij en de geplande terugreis rond 3 uur halen we bij lange niet. We eten in een klein restaurantje. Niet buiten, maar lekker in de koelte binnen. Het is trouwens grappig om te zien hoe in Sevilla wordt geprobeerd de terrassen koel te houden: de parasols en de luifels zijn voorzien van een systeem dat regelmatig water verneveld, zodat het onder de parasols en luifels koeler blijft. In eerste instantie dachten we dat er rook onder de luifels vandaan kwam.

Door de siësta konden we pas rond 16.45 uur weer een bus terug krijgen, het was toen trouwens 37 graden!

Dinsdag 5 juni
Vandaag een rustig dagje op de camping en een bezoekje aan de Carrefour (altijd leuk en nu ook lekker koel) morgen nog een ochtendje naar Sevilla voor een bezoek aan de kathedraal en de Giralda en waarschijnlijk een ritje per koets rond Sevilla. Daarna weer snel hier weg naar een (hopelijk) betere camping tussen Cordoba en Granada in.

• 05 Juni 2012 - 20:14

José :

Jullie lijken wel een VVV met alle enthousiaste verhalen over Sevilla! Staat dus ook nog op ons programma; je moet wat te wensen houden!
    Stef, volg je het tennis in Parijs nog wel of heb je daar geen tijd voor? Spannende partij vanavond tussen Djokovic en Tsonga, na 5 sets gewonnen door Djokovic. Ik verheug me op Wimbledon, we hebben hele goede plaatsen voor de finale.
    Houd je op de hoogte. Mijn laatste weken bij CIZ zijn nu ingegaan. Spannend.
    Voor jullie nog veel plezier en op naar de volgende camping. Geniet van de zon, hier schijnt hij maar weinig.

• 06 Juni 2012 - 08:55

Ans En Heero:

Wij waren ook in Sevilla,maar al een tijdje geleden, en ook wij genoten er enorm, al was het toen niet zo warm,
    wat veel moois om te zien, zijn het volledig met jullie eens. Goed dat het zwembad eindelijk open ging, want na zo'n warme stad bezocht te hebben, is het geweldig om verkoeling te zoeken in het zwembad! Geniet ze in Granada
    Ook dat is prachtig, zijn benieuwd weer naar jullie ervaringen daar. Liefs en groeten van ons beiden.

• 06 Juni 2012 - 19:52

Inge R.:

Sevilla is echt prachtig, en jullie hebben ook nog hele mooie dingen in het vooruitzicht! Ook mooie foto's van de kust bij Lagos en die van de Reales Alcazares. Als ik dat zie krijg ik enorm veel zin in vakantie, maar ik moet nog even geduld hebben. Hiet regent het helaas en dat blijft ook nog even zo, maar ik ben blij dat jullie nu goed weer hebben.

• 07 Juni 2012 - 09:26

Brenda V.d.Belt:

Hoi Stef en partner
    Vandaag ben ik aan het screenen en hoor dat je een site hebt, ik ben even aan het kijken.Wat een prachtige foto's en zo te zien is het genieten. Veel geluk en ga nog fijn vele weken zo door.
    tot ergens in juli
    Brenda en collega's Lenneke en Vera

• 07 Juni 2012 - 17:50

Louise:

Hai Stef, Wat een avontuur zeg, zo door die landen heen. Jullie zien wel zeer veel variatie in landschap en cultuur. Leuke foto's, sommigen herkenbaar, waar ik zelf ben geweest.
    Blijf je verwonderen en geniet met z'n allen van die lekkere warmte.
    hartelijke groet, Louise

• 11 Juni 2012 - 16:31

Lia :

Net terug van vakantie zit ik, in een regenachtig Rijswijk. te genieten van jullie reisverslagen. Nu ik, voor het eerst, in Spanje en Portugal ben geweest, begrijp ik jullie wens om een lange tijd daar te verblijven nóg beter. We hebben straks veel bij te praten Stef. Maar zover is het nog lang niet.
    Genieten jullie nog maar lekker verder en op afstand geniet ik mee!

• 13 Juni 2012 - 09:50

Eric:

Zo, even langs al jullie foto's gelopen. Volgens mij begint jullie hoofd al aardig over te lopen van al die (mooie) indrukken. Het weer hoeven jullie al een tijdje niet meer over te klagen (gelukkig), misschien zelfs eerder dat het te warm is! Rick heeft zijn kostgezin en kamer in Heerenveen! Vandaag na 15.30 uur zijn uitslag.
    Wij zijn al aan het uitkijken naar onze vakantie, zeker na een mailtje van medecamping gasten van vorig jaar, die dit jaar ook komen. Binnenkort weer skypen, voorlopig maar even op a.s. zondag houden.

• 27 Juni 2012 - 19:51

Brenda:

Hoi Stef,
    Wat een feest jullie reis, ik geniet hier thuis van jullie site met de prachtige foto,s en ben stinkend jaloers.
    Als ik dit zie en lees dan kribbelt het alweer en wil ik ook snel weer op pad.
    Geniet nog van de laatste weken.
    tot ergens in juli bij het CIZ.