Valencia gezellig en vertrouwd - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Valencia gezellig en vertrouwd - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Valencia gezellig en vertrouwd

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

14 Mei 2017 | Spanje, Valencia

Woensdag 10 mei
Na een dag reizen is het nu tijd om even niets te doen en alleen de camping een beetje te verkennen. We hebben echter wel boodschappen nodig en dat moeten we in Valencia doen. Dus aan het eind van de middag met z'n vieren op de fiets naar Valencia. Wij herkennen grote delen van het fietspad naar Valencia van ons vorige bezoek, leuk, geeft een vertrouwd gevoel.
We geven Ton en Els een ' sneak preview' van de futuristische gebouwen van ' Ciudad de las Artes y Ciencias'. Morgen gaan we dit allemaal uitgebreid bekijken.

Donderdag 11 mei
Weer op de fiets naar Valencia, nu voor een uitgebreid bezoek. Eerste stop: Ciudad de las Artes y Ciencias. Een verzameling prachtig uitziende gebouwen die door Calatrava zijn ontworpen. Het is in eerste instantie wat bewolkt, maar gedurende de dag wordt het weer steeds beter.
Daarna fietsen we door het in de oude rivierbedding aangelegde park - Parque Jardin del Turia - naar de binnenstad. We starten onze wandeling het stadsdeel El Carmen in de straat waar we in 2012 onze B&B hadden.
Wat is het druk, veel drukker dan in oktober 2012. En als je geen Spaans hoort, dan hoor je Nederlands, met name als die personen ook nog op de fiets zijn.
We herkennen nog veel van 2012 en dat helpt om de weg te vinden. We lopen door de Mercado Central en gaan dan wat eten. Weer voor 10 euro, maar dit keer wel in een sneltreinvaart. Nog voordat het voorgerecht op was, stond het hoofdgerecht al weer op tafel. De planning om na de lunch nog verder in de Mercado Central te gaan kijken mislukt: is vanaf 15.00 uur gesloten.
Na nog wat omzwervingen en het drinken van een speciaal Valenciaans drankje ' Aqua de Valencia' (cava, wodka en jus d'orange) zijn we om 18.30 uur terug op de camping. Valencia (3e stad van Spanje) blijft een gezellige, sfeervolle stad om te bezoeken.

Vrijdag 12 mei
Vandaag weer een dagje op de camping, de was gedraaid en vooral weinig gedaan. 's Middags samen een stukje op de fiets voor wat boodschappen in El Saler. Helaas bleek de beloofde grote supermarkt dicht en moesten we ons behelpen met een lokale super. Volgende keer maar weer naar Valencia.

Zaterdag 13 mei
Om 10.00 uur vertrekken we voor een fietstochtje in de omgeving richting het Natural Parc d' Albufera. Het lukt ons een boottochten te regelen op het binnenmeer. De eigenaar van de boot sprak natuurlijk alleen Spaans en in eerste instantie dachten we te begrijpen dat er minstens 20 personen aanwezig moesten zijn. Maar toen twee Aziatische jongens ook mee wilden, waren plotseling 6 personen ook voldoende.
Daarna uitgebreide lunch in El Saler, jawel op het terras waar we in 2012 ook hadden gegeten.
We raken in gesprek met een aantal Spanjaarden en krijgen een digestief aangeboden + een kaartje, want de man bleek de eigenaar van een restaurant in een buitenwijk van Valencia te zijn. Eén van de vrouwen blijkt in Haarlem! te wonen bij haar Nederlandse vriend en was nu een weekendje over naar haar geboortestad. Ze was heel blij met het goede weer in Valencia.
Na terugkomst op de camping hebben we voor het eerst de hele avond buiten kunnen zitten.

• 15 Mei 2017 - 08:58

Lia Ouwehand:

Wat leuk zo'n uitgebreide beschrijving van jullie bezoek aan Valencia. Zo was ik ook weer een beetje in die prachtige stad. Genieten jullie maar lekker verder en ik geniet op afstand wel mee. Groet, Lia

• 15 Mei 2017 - 10:33

Marijke De Borst:

Leuk verslag hoor. Mooie indrukken van Valencia.
    Fijn dat jullie het zo gezellig hebben.
    Groetjes en tot de volgende keer,

Marijke