Nu is het echt afgelopen - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Nu is het echt afgelopen - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Nu is het echt afgelopen

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

25 Juni 2018 | Nederland, Heemstede

Zondag 24 juni
We gaan allemaal vroeg op pad. Vreemd zo’n laatste reisdag. De reis gaat voorspoedig en rond 14.00 uur zijn we in Hull, klaar om in te checken. Het is druk met caravans, want er ook een groep van de ACSI die terug gaat naar Nederland. Inchecken gaat vlot, maar daarna weer wachten totdat we de boot op mogen. Gelukkig gaat dat wat sneller dan in Hoek van Holland, waardoor we al om 17.00 uur in onze hut zijn. Het is prachtig weer, dus snel naar het sundeck om met een lekker wijntje met z’n allen nog van het laatste stukje van de reis te genieten.
Om 18.30 uur hebben we onze laatste gezamenlijke maaltijd, we blijven verwend worden en om 19.00 uur vertrekt de boot. Het toewijzen van een tafel om te eten gebeurt hier nog typisch Engels: niet zelf een tafeltje uitzoeken, maar wachten tot je een plaats krijgt toegewezen. In dit geval de tafels voor onze groep.
Na het eten is het niet meer lekker op het dek, dus wij gaan na het diner terug naar onze hut. Morgen is het ontbijt al vanaf 07.00 uur Nederlandse tijd en dat is 06.00 uur ‘onze’ tijd, De verwachting is dat we rond 08.30 in Rotterdam aankomen.

Maandag 25 juni
De overtocht verloopt rustig, de zee is zowat rimpelloos. We hebben niet zo lekker geslapen. Om 07.00 worden door de omroepinstallatie van de boot gewekt: we kunnen naar het ontbijt. Ook dat is prima geregeld.
Na het ontbijt nemen we afscheid van onze reisgenoten, wat hebben we het fijn met elkaar gehad.
We komen inderdaad om 08.30 uur aan en om 09.00 uur rijden we al van de boot. Om 10.15 uur zijn we in Heemstede en dan is het echt afgelopen.
Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en ‘see you soon’.

• 25 Juni 2018 - 15:55

Marijke De Borst:

En nu weer thuis.
    Dat zal wel even wennen zijn!
    Tot snel.

Marijke

• 25 Juni 2018 - 17:45

Bert:

Welkom weer thuis! Wat is dat snel gegaan zeg! Bedankt voor alle verhalen en foto's, was elke keer leuk om te lezen. See jullie soon.

Groet, Bert

• 25 Juni 2018 - 18:37

Lisette:

Welkom thuis!

Ik heb weer genoten van de verhalen!

Groetjes

• 25 Juni 2018 - 20:12

Els En Ton:

Welkom thuis allebei. Eindelijk weer rechts rijden! Nederlands weer weer. Mooie herinneringen gemaakt waarvan velen met ons gedeeld. Bedankt daarvoor. Tot later......

• 25 Juni 2018 - 20:27

Mariette & Marian:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. En het mooie weer meegenomen. Top! Daar gaan wij nou weer van genieten (als het nog even aanhoudt...)
    See you :)

• 26 Juni 2018 - 09:29

Ike:

welkom thuis, Ike

• 10 Augustus 2018 - 07:38

Marja:

Wat een mooi verslag van de Grand Tour United Kingdom ! En ik kan het weten : ik was erbij ! Super gedaan Marjolijn !
    Net zoals je de caravan over al die honderden roundabouts en over de wel heel smalle single track roads voerde ! Complimenten !
    En om de lofzang af te toppen : de afscheidsavond coordineerde en ook nog , last but not least : de terechte Jeu de Boules kampioen werd !
    Het was een mooie reis.
    Heel veel plezier met jullie nieuwe caravan.

( De man die al een poosje onder dat afdakje in Edingburgh zit , is Sir Walter Scott. Hij van Ivanhoe )