Alweer de laatste camping - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Alweer de laatste camping - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Alweer de laatste camping

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

21 Juni 2018 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Dinsdag 19 juni
Ondanks de wind toch een reisdag naar Aviemore. Het is niet zo erg als een week eerder. We gaan weer richting het zuiden. Rustig rijdend langs de Noordzee kust hebben we niet al te veel last van de wind, hoewel het behoorlijk inspannend rijden is.
Na zo’n 30 km eerst nog even boodschappen doen bij de Lidl (hier in GB zijn er vooral Lidl’s, Aldi’s en Tesco’s) want bij de volgende camping schijnt dat lastig te gaan. We parkeren de auto + caravan over 6 plekken en Stef zorgt ervoor dat er geen auto vlak voor onze combinatie gaat parkeren, dat rijdt zo lastig weg.
Onderweg staan er wel veel parkeerplaatsen aangegeven, maar dat zijn te vaak alleen plekken op een soort vluchtstrook. Jammer, want de uitzichten hier zijn spectaculair. Langs de kant van de weg veel gaspeldoorn en brem. En nog veel meer mooie bloemen in de bermen, maar daar weet ik de namen niet van. Voordeel van een reis in het voorjaar, dan staan alle planten nog in bloei.
De camping ligt weer in de bergen in een National Park, het Cairngorms National Park, het allereerste skioord van Schotland. Bij aankomst is het lekker weer maar aan het eind van de dag begint het te regenen. We hebben gehoord dat het morgen ook gaat regenen, we zien wel. We blijven hier een dag, voordat we verder gaan naar de laatste camping bij Edinburgh.

Woensdag 20 juni
Nog een dagje Aviemore, geen programma. We gaan na een eerste bakje koffie naar Aviemore, even rondkijken en misschien nog wat shoppen. Aviemore is een typisch bergstadje met veel winkels met berg- en wandelsportartikelen, dus precies wat voor ons. En ja hoor Stef vindt nog een mooi vest. Daarna nog even rondgekeken bij het meer - in de reisbeschrijving staat heel optimistisch dat je daar wellicht nog even in de zon kan liggen. Snel lopen want ook hier zijn weer midges. Het weer is trouwens niet best. Op de weg terug naar de camping staat op een matrix bord aangegeven dat de top van de berg dicht is vanwege het weer en dat ook het stoomtreintje dat hier rijdt vandaag kan rijden. En als we dan ook nog een bord zien waarop staat dat je skies kan huren, dan realiseren we ons past echt dat we best hoog zitten.
‘s Middags gaat het weer regenen, maar net rond 16.00 uur is het weer droog en dat is belangrijk, want dan is de finale van het jeu de boules, en ja, ik zit in de finale en ja, ik win de finale ook. Daarna nog het bijna laatste happy hour en dan snel naar de caravan en de kachel aan, want het is behoorlijk koud aan het worden.

Donderdag 21 juni
Reisdag naar onze laatste camping in Groot-Brittannië. Camping in de buurt van Edinburgh. We rijden alleen over snelwegen en zien het landschap veranderen van ruig en onbegroeid, naar minder ruig en dennenbossen, naar landstedelijk in de buurt van Edinburgh. Het is onderweg lastig stoppen, ook hier alleen maar parkeerplaatsen op een soort vluchtstrook. Rond 14.00 uur zijn we op de camping, het is lekker zonnig, dus nadat we geïnstalleerd zijn, zitten we weer heerlijk in de zon. Dat hebben we best wel gemist.

• 22 Juni 2018 - 05:22

Marijke:

Hoi Marjolijn en Stef,

Ben net terug van mijn fietsvakantie in de Achterhoek en lees jullie laatste reeks berichten nu pas.
    Wat maken jullie een mooie reis en wat zullen jullie genoten hebben.
    Helaas zijn jullie nu bijna aan het eind.
    Geniet nog van de laatste dagen en een goede terugreis toegewenst!
    Tot binnenkort.
    Groetjes,

Marijke

• 22 Juni 2018 - 10:39

Bert:

Wat is dat snel gegaan zeg! Maar wat hebben jullie veel gezien. Leuk om het zo te volgen. Geniet nog van het laatste stukje en Marjolijn van het succes van de jeu-de-boules. Ik zie jullie in ieder geval over een week of 2.

Groet, Bert

P.S. Leuke foto van Stef met z'n ski's en stokken in de hand ;-)

• 22 Juni 2018 - 20:31

Greet En Henk:

Hallo Marjolijn enStef,
    We hebben genoten van alles wat jullie meegemaakt hebben, foto's ook leuk. Gefeliciteerd
    met je overwinning van jeux de boules. De laatste mails heb ik niet meer ontvangen dus
    keek ik op Henk z'n I Pad. goeie reis terug van Greet en Henk.

• 22 Juni 2018 - 21:02

Els:

Dank je wel voor de mooie reisverhalen. Geniet nog van de laatste dagen. Straks een veilige terugreis en een heerlijke thuiskomst.