Het wordt steeds Engelser - Reisverslag uit Ashburton, Verenigd Koninkrijk van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Het wordt steeds Engelser - Reisverslag uit Ashburton, Verenigd Koninkrijk van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Het wordt steeds Engelser

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

16 Mei 2018 | Verenigd Koninkrijk, Ashburton

Zondag 13 mei
Het is vannacht droog geworden. Naar de volgende camping in Milford- on-sea is het maar 136 km, lekker rustig aan dus. Met name in het begin rijden we door leuke kleine dorpjes, precies wat je van Engeland verwacht. We komen met een zonnetje om 13.00 uur op de camping aan. Het is weer een prachtige camping met plekken van minimaal 120 m2.
‘ s Avonds lopen we nog even naar het stadje. Typisch Engels met een aantal pubs, een groot grasveld in het midden van het dorp en met breiwerk versierde banken vanwege een fair die daar ‘s middags is geweest.

Maandag 14 mei
Vandaag een excursie. Deze keer naar Portsmouth. Het was vannacht erg koud, 8 graden, maar dat slaapt wel erg lekker. Als we vertrekken is het helemaal zonnig.
Verzamelen om 8.15 uur! De bus kan de camping echter niet vinden, dus we vertrekken een half uurtje later. In Portsmouth zet de bus ons af bij de ‘Portsmouth Historic Dockyard’. We krijgen kaartjes voor de Dockyard, de Emirate Spinnaker Tower en een boottochtje door de haven. Geen begeleide tour deze keer, gewoon zelf bekijken wat je wilt bezoeken. En er is genoeg te bekijken. We gaan eerst naar de Spinnaker Tower waar we gelukkig met een lift naar 100 meter hoogte worden gebracht (wel eerst weer netjes in de queu wachten op de lift). Wat een prachtig uitzicht. Ook wordt je uitgedaagd om daar op een glazen vloer te gaan staan, best spannend.
Om bij de Spinnaker Tower te komen, lopen we door de Gunwharf Quays, een groot winkelcentrum dat is gevestigd op het terrein van de voormalige Royal navy shore establishment. Mooie integratie van oude en nieuwe architectuur.
Het is ondertussen gewoon warm geworden. Vervolgens bezoeken we een aantal ‘Docks’ in de Dockyard, waaronder de werkplaats voor het restaureren van oude schepen, het Royal Navy museum (wat heeft Groot Brittannië is veel oorlogen gevochten op zee) en het oude zeilschip ‘Victory’ het schip waarop admiraal Nelson is gestorven tijdens de zeeslag van Trafalgar.
Na een leerzaam boottochtje door de haven gaan we weer de bus in omdat we een afternoon tea gaan nuttigen. Op zich wel lekker, maar wel heel veel zoete dingen.
Rond 19.30 uur zijn we weer terug op de camping.
Wat blijft het lekker om rustig in een bus te kunnen zitten en naar de prachtige omgeving te kijken.

Dinsdag 15 mei
Het is schitterend weer, we gaan even bij de kust kijken bij Barton-on-Sea, drinken daar koffie. De bediening is voor ons wat onpraktisch: eerst bestellen en betalen, dan krijg je een soort pollepel mee met een nummertje en na een minuut of 10 wordt de bestelling gebracht. Daarna doen we nog wat boodschappen. De rest van de dag lekker in de zon op de camping. ‘s Avonds wordt soep aangeboden door de begeleiding, dus er hoeft weer niet gekookt te worden. En dat hoeft de komende 2 dagen ook niet, want morgen - na de reisdag - is er een diner in het restaurant op de camping en de dag daarna hebben we tijdens de excursie naar Dartmoor National Park een lunch. Wat kan het leven toch makkkelijk zijn.

• 17 Mei 2018 - 06:51

Eric:

Ha die Marjolein en Stef,

Het klinkt alsof jullie in een ritme in komen en zeker Marjolein (de rust van het niet hoeven rijden!).
    Goed om te lezen dat het weer ook wat meer meewerkt.
    Veel te zien valt me op, maar dat is het voordeel, denk ik, van een georganiseerde tocht.
    Wij nog een weekje en dan gaan we ook zien wat de vakantie ons gaat brengen.

Groetjes Eric

• 17 Mei 2018 - 14:26

Ans En Heero:

Lieve Englandreizigers,

We genieten van jullie verslagen (wat schrijf je leuk Marjolein) en wat zien jullie veel.
    Ook erg genoten van Londen begrijpen we.
    We wachten op het volgende verslag.

Ans en Heero

• 17 Mei 2018 - 17:11

Mariette & Marian:

Hoi Engelandvaarders,

Jeetje wat boffen jullie met het weer. We hopen zo voor jullie dat het zo blijft. Kijk maar uit Stef anders word je nog bruiner dan anders en gelooft niemand dat je in de UK bent geweest. Hier was het vanmorgen op de fiets handschoenen aan en sjaal om. Brrrr... zo koud.
    Maar wat is het toch leuk om alle verhalen te lezen. We kijken al uit naar de volgende.
    Hier gelukkig helemaal geen examenstress... alles gaat gestaag z'n gangetje. Nog een paar dagen.

Lieve groeten.

M&M

• 18 Mei 2018 - 20:51

Lisette:

Heerlijk om te lezen hoe jullie weer genieten van een bijzondere reis!

Have fun!

Groetjes