Hoog-hoog seizoen, hoogtijd om te gaan - Reisverslag uit Vielle-Saint-Girons, Frankrijk van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Hoog-hoog seizoen, hoogtijd om te gaan - Reisverslag uit Vielle-Saint-Girons, Frankrijk van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Hoog-hoog seizoen, hoogtijd om te gaan

Door: Marjolijn (commentator Stef)

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

17 Juli 2017 | Frankrijk, Vielle-Saint-Girons

Zaterdag 15 juli
Eindelijk komen de weersvoorspelling uit, het is prachtig weer, grotendeels zonnig, dus we gaan na een kopje koffie lekker naar het strand. Het is prachtig weer 24 graden. Het waait wel heel hard en er zijn hele hoge golven.
De camping begint al aardig vol te open, we merken dat het nu echt hoog seizoen is.

Zondag 16 juli
Goed dat we nog enkele dagen zijn gebleven, als we opstaan is het helemaal onbewolkt. Het is lang geleden dat we dit hebben gezien. Dus weer hetzelfde ritueel: kopje koffie en naar het strand.
Het blijft de hele dag zo, ongekend voor de laatste paar weken. Het wordt 28 graden.
Als we terug komen, staat het rijen dik voor de camping en blijken we helemaal ingebouwd te zijn. Onze plek is dan niet meer zo groot en ruim. Het wordt tijd om naar huis te gaan.

Maandag 17 juli
Laatste dagje hier op de camping. Omdat het volgens de weersverwachting vandaag erg warm gaat worden, breken we de luifel al 's morgens voor het ontbijt af en ruimen we na het ontbijt de rest op. Wel zetten we de kleine luifel er voor, dat zit wat prettiger als het zo zonnig is.
Daarna rond 11.30 uur naar het strand. Het is niet onbewolkt en erg benauwd, maar er is wel veel zon, het is 26-28 graden. De golven zijn erg hoog en er is maar een klein stuk waar je het water in mag.
Rond 14.00 uur horen we onweer! We besluiten terug te gaan naar de camping, je weet maar nooit. Dat is maar goed ook, rond 15.00 uur begint het te regenen, net nadat we alles binnen hebben gezet.
Conclusie: die weerapps zijn niet te vertrouwen, want volgens de app zou het nog volledig zonnig moeten zijn.
Na een uurtje is de regen voorbij en schijnt de zon weer, maar wat zijn we blij dat we vanmorgen alles al hebben opgeruimd.
's Avonds nog een keer uit eten op de camping. Morgen gaan we naar Mansle richting huis.

• 17 Juli 2017 - 17:15

Marijke:

Hoi Marjolijn en Stef,

Ik heb genoten van jullie reisverslagen en de foto's.
    Jammer dat de koek bijna op is.
    Ik kan me voorstellen dat het jullie nu te druk wordt.
    Goede reis naar Mansle!

Marijke

• 17 Juli 2017 - 18:30

Ton:

Hier is het gelukkig ook warm en zonnig. Maak een waardig einde aan de Sabbatical 2017.
    Geniet nog van jullie terugreis.

• 17 Juli 2017 - 18:30

Ton:

Geniet nog van jullie terugreis.

• 18 Juli 2017 - 08:56

Mariette:

Het was enorm leuk om alles te lezen. Jullie zijn nog niet thuis dus geniet nog wel van de terugreis. Ook die hoort er nog bij. Wij vinden het fijn om jullie straks weer te zien, dan moeten we maar gauw wat afspreken. Behouden terugreis.
    Veel liefs uit Nootdorp

• 18 Juli 2017 - 10:20

Ccvike:

Goede en behouden terugreis, tot daarna, Ike

• 18 Juli 2017 - 20:30

Mariette:

Je surfprestatie is er aardig op vooruitgegaan Stef, gezien de foto. Hihihihi...

• 22 Juli 2017 - 16:51

Ans En Heero:

Hallo Marjolijn en Stef,
    Goede thuisreis wensen we jullie toe en bedankt voor zoveel mooie informatie.
    Jullie hebben ook veel lekker gegeten zoals we begrepen maar als jullie thuis komen bel ons dan even want
    we willen jullie graag uitnodigen voor een lunch (ook lekker hopen we)