Heerlijk relaxen in de Algarve - Reisverslag uit Quarteira, Portugal van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Heerlijk relaxen in de Algarve - Reisverslag uit Quarteira, Portugal van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Heerlijk relaxen in de Algarve

Door: Marjolijn (redactioneel commentaar Stef)

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

06 Juni 2017 | Portugal, Quarteira

Zondag 4 juni
Stef gaat weer naar het strand, het is prachtig weer. Marjolijn gaat mee met Ton en Els om 4 van de 6 gasten op te halen van het vliegveld, want dan kan Els ook mee. Jos en Xaressa komen maandag pas, want er moet eerst nog gehonkbald en gesoftbald worden en dat begrijpen wij natuurlijk.

Aan het eind van de middag fietsen we met z'n tweeën over de boulevard naar het vissersfestival. Er treedt een Spaanse band op en er zijn vishapjes te koop. Deze keer doen wij dat niet, wij eten bij de caravan. We fietsen we terug naar het begin van de boulevard waar we weer een lekkere Vino Verde drinken.
Het is ondertussen - evenals gisteren - wel erg hard gaan waaien, daarom zetten we één van de zijkanten in de luifel, dat scheelt een slok op een borrel en kunnen we weer heerlijk de hele avond buiten zitten.

Maandag 5 juni
We besluiten nog een dagje lekker rustig aan te doen. Bevalt wel goed na al die weken activiteiten. Het is weer prachtig weer, strak blauwe lucht en zo'n 28 graden. Stef naar het strand, Marjolijn lekker rustig bij de caravan, maar ze komt natuurlijk wel met een heerlijke lunch - broodjes en vers fruit - naar het strand.
Ton en Els halen Jos en Xaressa op, en dan is het koppel compleet.

Camping is duur (30 euro per nacht), faciliteiten een beetje oud, maar alles werkt prima en er wordt goed schoongemaakt. We staan onder de schaduw van vele olijfbomen. Daarnaast is er al om 08.00 uur brood in de winkel in plaats van 10.00 uur op de laatste camping in Spanje. Wel waait het elke dag tot nu toe vanaf een uur of drie hard.

We realiseren ons trouwens ook dat dit het zuidelijkste punt van onze reis is, hierna gaan we weer naar het noorden.

Dinsdag 6 juni
Wij gaan samen een dagje op stap. Plan is om via de decathlon in Faro - Stef heeft nog wat shirtjes zonder mouwen nodig en ook Marjolijn vindt daar vast weer iets - naar Tavira te rijden. Daar hebben we in 2015 een hele leuke week doorgebracht. Na een paar aankopen in de decathlon voor zowel Stef als Marjolijn rijden we via een aantal TomTom omwegen langs kleine weggetjes naar Tavira. Wat is het leuk daar terug te zijn, maar wat was het lekker rustig in oktober. Voordeel is wel dat er veel meer restaurantjes open zijn.
We scoren de eerste souvenirs, daar waren we tot nu toe nog niet aan toegekomen en we vinden een leuk echt Portugees restaurant om te lunchen. Dat lukt ook met z'n tweeën prima. We lopen ook nog langs ' onze' B&B, die we blindelings kunnen vinden.
Op de terugweg kiest de TomTom toch weer voor verrassende kleine wegen, die beduidend slechter zijn dan in Spanje. Maar we zien daardoor wel hele mooie huizen.
Terug op de camping duiken we nog even het zwembad in en dan is ook deze dag alweer voorbij. De wind is trouwens wel gaan liggen.

• 06 Juni 2017 - 20:56

Mariette:

Ahhh wat ziet dat strand er lekker uit. Als ik zo lees over de Algarve krijg ik best wel zin om daar ook weer eens naar toe te gaan. Over harde wind gesproken: hier is het vandaag bar en boos. Lijkt wel herfst en dat na een hoop mooie dagen. Ik moest op sommige plekken moeite doen om op mijn fiets te blijven zitten. En droog over zat er vandaag helemaal niet in. Maar ja, voor de tuin is het wel goed, die was erg droog. En we hebben geloof ik, weer mooi weer in het vooruitzicht.
    Geniet allemaal nog even verder....dan doen wij dat met jullie foto's en verhalen. Lieve groeten uit Nootdorp.