Tussenstop in Isla Plana - Reisverslag uit Órgiva, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Tussenstop in Isla Plana - Reisverslag uit Órgiva, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Tussenstop in Isla Plana

Door: MarjolijnWoensdag 17 mei

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

20 Mei 2017 | Spanje, Órgiva

Woensdag 17 mei
Vandaag een dagje naar Cartegena. Hier is een grote, gezellige hoofdstraat - de Calle Major - met aardige winkeltjes en prachtige huizen.
Ook is er een pittoresk haventje. Het is prachtig weer en uiteraard lunchen we weer. Dit keer voor slechts 47 euro all-in. Het wordt steeds goedkoper.
Terug op de camping nog even naar het zwembad. Temperatuur water: 30 graden!

Donderdag 18 mei
Het is prachtig weer 32-34 graden en volop zon. De camping bevalt prima, veel faciliteiten en mooi uitzicht op zee en de omliggende heuvels. Echt een camping om in het voorjaar een langere tijd te staan. Er zijn echter twee problemen: de afstand vanaf Nederland (2400 km) en er is een WACHTLIJST voor overwinteraars.
's Middags op de fiets naar Mazzaron, zou een leuk haventje hebben. Onderweg een erg mooi aangelegde boulevard bij Isla Plane. In Mazzaron viel het een beetje tegen. Ook hier een mooi aangelegde boulevard en mooie stukken strand, maar het was al erg toeristisch en je kon je voorstellen hoe druk het hier midden zomer zal zijn. En het wordt wellicht eentonig - maar niet voor ons - weer lekker gegeten voor weinig geld. Je kan er bijna niet zelf voor koken.
's Avonds opruimen, want we vertrekken richting Granada en de Siërra Nevada.

Vrijdag 19 mei
We rijden langs de kust naar Orgiva in de Las Alpujarras. Mooie uitzichten op zee, veel bergen en een ruig landschap, bij Tabernas is zelfs een woestijn waar regelmatig westerns zijn opgenomen.
Vanaf Almería wordt het landschap ontsierd door plastic kassen. Je ziet dan een stad, een stuk wit plastic en dan weer een stad. Alle natuur daar tussenin is verdwenen. Zal wel goed zijn voor de economie, maar het ziet er niet uit.
De weg is prima, ze zijn alleen vergeten om regelmatig een benzinepomp neer te zetten. We zijn er gedurende bijna 300 km maar 6 tegen gekomen. Gelukkig hadden we allebei een volle tank, zodat we daar geen problemen mee kregen.
De laatste 10 km was spannend, veel bochten en klimmen en dalen.
Op de camping aangekomen, blijken er niet al te veel plekken meer te zijn. Wel verrassend, want we hadden gisteren nog gebeld om te vragen of er voldoende plek zou zijn en toen was het antwoord ' Si'. Gelukkig mogen we ieder 2 plekken in beslag nemen, want één plek op deze camping is gemiddeld 40 m2.

• 21 Mei 2017 - 10:50

Ike:

Goedemorgen en voor Stef gefeliciteerd met je verjaardag. Ik zit nu in een kamer met fraai uitzicht, gisteren verhuisd in een moordend tempo dus nu de puntjes nog op alle i's en wennen aan een hoogteverschil van ruim twee meterhet is hier sinds gisteren prachtig weer, dat geldt ook voor volgende week en dat is fijn omdat ik dan in Zeeland zit, vandaag bijkomen van het gedoe en genietwn, ik zou zeggen doe hetzelfde en tot eenolgend bericht, liefs, Ike

• 21 Mei 2017 - 11:30

Lia Ouwehand:

Hiep hiep hoera, je bent vandaag jarig Stef! Van harte en Marjolijn natuurlijk ook. Een feestelijke dag toegewenst in mooi Spanje. Ik neem wijntje vandaag op jullie gezondheid. Groetjes, Lia

• 21 Mei 2017 - 11:52

Greet Elshout.:

Halloe Jarige, Stef,
    Van harte proviciat met je verjaardag.Marjolijn en vrienden natuurlijk ook.
    We genieten van de stukjes , die je schrijft Marjolijn.
    jullie hebben lekker weer,hier is het nog niet alles.2 dagen heet weer gehad.
    Maak er een mooie dag van.Verder een goeie reis en geniet van je pensioen Stef.
    Veel liefs en groetjes van tante Greet en Henk.

• 21 Mei 2017 - 12:05

Bert:

Van harte broertje! We nemen er hier een op jouw gezondheid! En maar gelijk op die van jullie allemaal natuurlijk ;-) Als kersverse pensionado is het zeker wel wennen? Zwaar leven hoor, zo te lezen (haha). Geniet ervan, liefs voor Marjolijn en groeten aan Ton en Els. En ga vooral door met schrijven.

• 21 Mei 2017 - 14:44

Joran:

Wat een leuke stukjes! Genieten daar. Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag + de verjaardag van Stef. Héél veel plezier nog op jullie verdere reis!

Groetjes,

Joran

• 22 Mei 2017 - 07:29

Eric:

Natuurlijk te laat (mountainbiken in Limburg) en je hebt al een mondelinge whatsapp gehad van de familie, maar toch ook nog gefeliciteerd Stef! Het blijft goed klinken hoor, mooi weer, lekker (goedkoop) eten en mooie omgevingen. Geniet ervan, je bent weer thuis voor je het weet ,....

• 23 Mei 2017 - 08:40

Margot:

Hallo levensgenieters, leuk om jullie te volgen. En Stef van harte gefeliciteerd met je verjaardag, inmiddels alweer 2 dagen van het nieuwe jaar voorbij. Veel plezier Verder. Margot