Wind, zon en prachtige uitzichten - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Wind, zon en prachtige uitzichten - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Wind, zon en prachtige uitzichten

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

10 Mei 2017 | Spanje, Valencia

Zaterdag 6 mei
Plan is om vandaag met z'n vieren via een aantal kleine dorpjes naar de markt in Vic te gaan. Maar vannacht gaat het regenen! en stormen. Het voelt niet goed om zo weg te gaan. Maar rond 12.00 uur kunnen we toch vertrekken, de wind is veel minder geworden. We rijden via een mooie weg naar Moia en Collsuspina, maar beide dorpen stellen niet veel voor en er is zeker geen lunchplek te vinden. Dus toch door naar Vic, waar we het restje van de grote markt nog meepakken. Rond 14.30 uur vinden we een aardige lunchplek. We zijn de enigen in de zaak en het ontcijferen van de menukaart is weer een hele uitdaging. Eten is lekker, maar na enige tijd voelt het binnen aan als een ' vrieskist' en zijn we blij als we weer in de zon lopen.

Zondag 7 mei
Rustig dagje op de camping, lekker in het zonnetje. De nachten blijven koud, fijn om te slapen, dat zal straks wel anders worden. Maar dan hebben we gelukkig onze airco.

Maandag 8 mei
We gaan naar het klooster van Montserrat. Even zoeken, maar dan vinden we de enorme parkeergarage, waarvan we met een tandradbaan naar het complex gaan. Het is veel meer dan alleen een klooster - volgens de beschrijving in een boekje - een soort pretpark. Dat klopt niet helemaal, maar alles is wel heel erg gericht op de commercie. De omgeving is eigenlijk mooier dan het hele klooster. Prachtige rotspartijen en geweldige uitzichten. We staan nog een half uurtje in de rij om de Zwarte Madonna te mogen bekijken, maar geven het dan op: het vervolg van de rij blijkt een
'Efteling rij' te zijn, dus met een aantal bochten, minstens nog een uur wachten. Na de lunch gaan we met een ' Funicular' (treintje dat bijna loodrecht omhoog gaat) nog hoger. We maken daar een prachtige wandeling. Rond 18.30 uur zijn we terug op de camping en ruimen dan alles op, want morgen gaan we weer verder.
Nog een kleine verrassing: het neuswiel koste wel wat, nada was dus niet helemaal niets. Maar de service was geweldig.

Dinsdag 9 mei
Reisdag naar Valencia. Uitstekende autoroute, afwisselend landschap. Na even zoeken - gelukkig hadden wij door ons bezoek 5 jaar geleden aan Valencia enig idee van waar we waren - camping gevonden. Niet zo mooi als de vorige camping en dicht bij een weg, maar een prima plek om Valencia op de fiets (op 6 km en fietspaden) te kunnen gaan bezoeken.
Het is prachtig weer en de vooruitzichten zijn prima. We blijven hier in principe een week, tijd genoeg om Valencia goed te bekijken en om naar het strand te gaan.

• 10 Mei 2017 - 13:40

Marian & Mariette:

Hoi Stef & Marjolijn,

Dat klinkt allemaal weer prima. Maar zo te horen moet het echte mooie weer bij jullie ook nog komen. Net als hier; het is nog steeds ijskoud. Leuk om zo regelmatig iets te lezen; blijf het vooral doen!

Heel veel groetjes van Marian & Mariette.