Nieuw neuswiel ! - Reisverslag uit Caldes de Montbui, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Nieuw neuswiel ! - Reisverslag uit Caldes de Montbui, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Nieuw neuswiel !

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

05 Mei 2017 | Spanje, Caldes de Montbui

Donderdag 4 mei
Gisteravond nog bericht over het neuswiel: de campingeigenaar blijkt het probleem te snappen en gaat een neuswiel voor ons regelen, dos dia.
Wij doen vandaag helemaal niets na al die dagen rijden. Het is heerlijk weer, mooi om in de zon te zitten. Aan het einde van de dag lopen we naar Caldes de Montbui om een paar boodschappen te doen en even rond te kijken in het dorp. Als we terugkomen, komt de campingeigenaar langs met ........ een neuswiel. Dit lijkt te passen en als we hem goed begrijpen gaat hij het morgen erop zetten. Taal is een probleem, want hij spreekt geen Engels en ons Spaans is ook wat roestig. Afwachten dus.

Vrijdag 5 mei
Om 09.00 uur brengen we Ton en Els naar het busstation. Zij gaan een dagje naar Barcelona, wij gaan de omgeving verkennen. Maar eerst kijken we nog rond in Caldes de Montbui en drinken daar een kopje koffie. In Caldes de Mobui zijn vele warmwater bronnen met temperaturen tot wel 74 graden.
Daarna naar San Sebastia de Montmajor, zou een leuk plaatsje moeten zijn. Rit er naar toe is schitterend, fraaie uitzichten, maar het plaatsje zelf is niks.
We rijden vervolgens naar het klooster San Miquel del Fai. Onderweg mooie rotsplateau's en veel rode bauxiet rotsen. Bij het klooster een grote waterval en grotten. We maken daar een flinke wandeling. Rond 13.30 uur gaan we terug naar Caldes waar we lunchen met een menu del dia (12 euro). Menu is in het Spaans en Catalaans waardoor Marjolijn in eerste instantie ' Butifarra' = bloedworst besteld. Gelukkig komen we er net op tijd achter en kunnen we nog wat anders bestellen.
En terug op de camping......... neuswiel is vervangen. En de kosten: nada. Wat een service.
Rond 18.00 uur komen Ton en Els terug en drinken we nog een wijntje en wisselen we onze ervaringen uit.

• 05 Mei 2017 - 23:47

Bert:

Hé, wat leuk: ik zie dat jullie nu vlakbij L'Escala zijn, waar wij vroeger een paar keer op vakantie zijn geweest (we hadden de caravan daar staan). Mooiee omgeving! Maar dat blijkt ook wel uit de foto's.

En fijn dat het neuswiel is gemaakt. Aardige mensen daar. Nog veel plezier en een hoop mooi weer!

• 06 Mei 2017 - 08:55

Llia Ouwehand:

Goedemorgen Marjolijn en Stef,

Jullie hebben al het een en ander beleefd de eerste week en nu maar hopen dat jullie geen panne meer krijgen. Wat een service van die campingbaas zeg, een mooie ervaring. Geniet lekker van de zon en al het moois wat Spanje te bieden heeft.
    Hartelijke groet, Lia

• 06 Mei 2017 - 09:48

Henny:

Wat een geluk met die pech. Zo zie je maar weer 'Elk nadeel heb z'n voordeel'

• 07 Mei 2017 - 15:37

Mariette:

Jeetje fijn dat het zo geregeld kon worden. En ondanks een taalbarrière! Hier is het nog steeds niets met het weer. Heb gisteren de tuin helemaal zomerklaar gemaakt, planten in potten enz. Maar vandaag weer gefietst en helaas niet in de zon. Sjaal om en (dunne) handschoenen aan! Maar de tweede helft van de week wordt het beter (zeggen ze....) Dus genieten jullie maar lekker van de zon daar!