Een dagje strand - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Een dagje strand - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Een dagje strand

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

03 Oktober 2012 | Spanje, Valencia

Woensdag 3 oktober 2012

Vandaag weer ontbijt met dezelfde gasten als gisteren. Alle gasten ontbijten namelijk gezamenlijk, leuk om allerlei zaken uit te wisselen. De voertaal is meestal Engels en zolang er niet teveel in dialect wordt gesproken (we hebben al Iers, Australisch en Engels gehad) kunnen we leuk mee praten. De meeste gasten blijven trouwens maar enkele dagen, dus hebben steeds een wisselende samenstelling.

Vandaag een dagje naar het strand met de metro. Prachtig breed strand met bedjes, dus Marjolijn ook weer tevreden. Daarna nog in de stad een paar glaasjes aqua de Valencia gedronken. Door het verse sinaasappelsap gaan je zelfs nog geloven dat het gezond is, maar het is in ieder geval heel lekker.

Nog een aardigheidje over Valencia: de namen van de straten worden in het Spaans en het Valenciaans weer gegeven. Aan de ene kant in het Spaans (bijvoorbeel ´Calle´) en aan de ander kant in het Valenciaans ('carrer'). Dat is wel even wennen.
Vanavond waarschijnlijk Italiaans eten en morgen gaan we naar het l´Oceanografic, een heel groot aquarium.

• 04 Oktober 2012 - 09:07

Ans En Heero:

We zijn stinkend jaloers op het mooie waar bij jullie, jullie ontlopen op deze manier de erge plensbuien hier maar het is julie van harte gegund!
    Ondanks de vele regen vermaken wij ons best, maar in de zon liggen is er niet meer bij.
    Vanmorgen was het maar 11 gr.
    Geniet ze nog verder, veel groeten van ons beiden.

• 04 Oktober 2012 - 09:54

Marijke De B:

Hoi Marjolijn en Stef,

Ook leuk om jullie verblijf in Valencia te volgen.
    Jullie hebben het qua weer gelukkig beter dan hier: het plenst.........
    Geniet nog lekker verder. Veel plezier!