Valencia, een heerlijke stad - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Valencia, een heerlijke stad - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Valencia, een heerlijke stad

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

01 Oktober 2012 | Spanje, Valencia

Een weekje Valencia, cadeautje van Stef aan Marjolijn omdat we 25 jaar getrouwd zijn.

Het lijkt wel of we gewoon verder gaan waar we 3 maanden geleden zijn gestopt. Dus met mooie dingen bekijken en lekker eten. Alleen nu doen we het met z´n tweeen en zonder caravan.

Zondag 30 september 2012
We zijn vandaag met Swissair via Zurich naar Valencia gevlogen. Heerlijke maatschappij waar je tenminste gewoon nog eten en drinken (gratis) krijgt.
Om 15.00 uur waren we bij Matt en Kaola, onze gastheren van de B&B. Prima ontvangst met cava en een hele mooie kamer. Kaola kon niet wachten om ons van alles over Valencia te vertellen, dus wij daarna snel de eerste indrukken van Valencia opgedaan.
Lopend door een droge rivierbedding (na de zoveelste overstroming hebben ze de rivier omgelegd) zagen we talloze joggers, fietsers en spelende mensen zich vermaken in een prachtig park. Wat een heerlijke plek om door te lopen. Kaola had ons futoristisch gebouwen beloofd en die hebben we gezien. Zittend op een terras aan een glaasje vino tinto hebben we deze bewonderd. En wat grootst was dit alles. Helaas moet je ook weer teruglopen en die afstand viel wat tegen. Maar we konden in de B&B lekker douchen en na een uurtje op bed konden we er weer tegen aan.
Op naar het tapas restaurant dat ons was aanbevolen.
Lekker daar tapas uitgezocht en op basis van het aantal stokjesbetaald. Heel handig en daarna nog wat gedronken en genoten van alle drukte op straat. Valencia leeft!!!

Maandag 1 oktober 2012
Fietsen gehuurd en zo’n 40 kilometer gefietst langs de kust en door het natuurgebied Albufera. Schitterend weer, volledig zonnig. We hebben geluk, want de vorige week is het heel slecht geweest. We konden dat nog zien op de fietspaden langs het strand, want die waren volledig met zand bedekt, een beetje zwaar fietsen. We waren blij verrast over de grote hoeveelheid fietspaden hier, we hebben buiten Nederland nog nooit zoveel fietspad gezien.

Natuurlijk heerlijk geluncht, aangepast aan de Spaanse tijden uiteraard, dus pas beginnen om 14.30 uur, maar dat is geen probleem, want het ontbijt was uitstekend. De hele tafel stond vol met allerlei lekkere dingen, vers fruit, kaas, Spaanse ham, zoete broodjes, te veel om op te noemen.
Het leuke van een B&B is dat je samen met de andere gasten ontbijt, in dit geval gasten uit Australie en Ierland.

Bij terugkomst in Valencia sangria gedronken en vanavond gaan we nog even naar het plein om een wijtje te drinken. Veel eten hoeven we op dit moment even niet meer, misschien nog wel een paar tapas.

• 01 Oktober 2012 - 20:20

Els:

Ben benieuwd naar jullie eerste verhalen uit Valencia. Ik zie nu 1 regel die niet af is, per ongeluk op de verzend knop gedrukt?

• 02 Oktober 2012 - 15:15

Beukema Castricum:

Dag lieve 2, alvast van harte gefeliciteerd met jullie 25-jarig huwerlijk en we wensen jullie nog veel fijne dagen daar in Valencia en omgeving. Ziet er allemaal goed uit en het eten en drinken zijn ook niet te versmaden. Geniet er van, maar denk erom, niet dicht groeien. Met onze beide verjaardagen zijn wij naar Loon in Drenthe, bij Assen, ook B&B, niet zover, maar we verheugen ons er wel op. We hopen op de 16e oktober weer thuis te komen. Misschien kunnen we na die tijd eens een afspraakje maken. Het ga jullie intussen goed en we hopen tot spoedig ziens. Veel groeten Heero en Ans.

• 03 Oktober 2012 - 09:17

Eric:

Het klinkt allemaal wel "weer" als vooral zon en zee en heerlijk eten, drinken. Maar dat zijn we wel gewend van jullie.
    Ik denk dat ik wel een Sinterklaas gedicht van aantal jaar terug kan genruiken voor dit jaar!!!!

Het grote genieten is weer begonnen (toch wel wat jaloers...).

Groetjes Eric