Zarautz en weer verder - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu Zarautz en weer verder - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Marjolijn en Stef Ketelaars - WaarBenJij.nu

Zarautz en weer verder

Door: marjolijnenstef

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn en Stef

20 April 2012 | Spanje, Zarautz

Eerder dan gepland gaan we toch verder. Het weer in Zarautz valt wat tegen, veel regen en wind. Jammer want we hebben op deze camping een geweldig uitzicht. Morgen gaan we op weg naar Tordesillas, volgens de weersverwachting wordt het daar mooi weer. We willen nu wel eens lekker in de zon zitten lezen!

Woensdag 18 april hebben we mooie wandeling naar Zarautz gemaakt. Via een heleboel trappen zijn we afgedaald (en later ook weer omhoog gegaan) naar het strand van Zarautz. Op de boulevard werden we verrast door de golven die zo dan ver de boulevard opkwamen.We hebben het net droog kunnen houden. Terug op de camping begon het weer te regenen om niet meer te stoppen.
Wij hebben allebei ons eerste Spaans kunnen gebruiken. Marjolijn om naar een supermarkt te vragen en Stef om - natuurlijk - 2 glazen wijn te bestellen.

Gisteren (donderdag 19 april) heeft het de hele dag en nacht geregend. Op zich geen probleem, we zijn de hele dag naar Bilbao geweest naar het Guggenheim museum, want dat was tenslotte het hoofddoel van ons verblijf in Zarautz. Wat een mooi, bijzonder gebouw is het Guggenheim, zowel van binnen als van buiten. De diverse tentoonstellingen zeiden ons niet zoveel, ondanks de uitleg via de audiofoon over de diepere betekenis van de diverse kunstwerken (moderne kunst).

Vrijdag 20 april. Lekker rustig dagje op de camping met helaas weer veel regen.

• 22 April 2012 - 13:19

Heero En Ans:

Lieverds, Jammer van al de regen, maar toch genieten jullie. Hopen voor jullie op de volgende stopplaats op heel mooi en vooral zonnig weer.
    Intussen veel groeten en tot de volgende berichten. Hebben jullie onze 1e reactie ontvangen?

• 23 April 2012 - 13:45

Eric:

Sorry dat we niet geskipped hebben gisteren (zie mail). Heeel druk weekeind gehad. Overigens zijn de weersvoorspellingen van Tordesillas ook niet best (wo t/m vr regen), dus misschien door naar het zuiden? Even gekeken, maar bv Salamanca ook niet best... Hoop dat het na deze week wat opknapt voor jullie (zal wel eens tijd worden, toch!)